Guvernul Romaniei nu stie sa faca privatizari. Acesta este mesajul pe care il primesc posibilii investitori straini, dupa doua incercari dezastruoase de privatizare a doua mari companii, Oltchim si CFR Marfa. Guvernul a bifat doua esecuri, unul ceva mai mare decat celalalt, intr-un singur an. Ca si in cazul Oltchim, incercarea de privatizare a CFR Marfa ridica o serie de semne de intrebare. De altfel, chiar sunt multe asemanari intre cele doua cazuri, pornind de la adjudecarea licitatiilor de catre niste investitori nesiguri din punct de vedere financiar pana la fuga de responsabilitate si gasirea unui "Acar Paun".
Pentru CFR Marfa trebuia gasit un investitor strategic. Cel putin asa a cerut CSAT in luna februarie 2013. Compania CFR Marfa parea sa aiba posibilitatea de a atrage astfel de investitori, mai ales ca in cursa pentru privatizare s-au inscris, pe langa GFR-ul lui Gruia Stoica, o mare companie americana, OmniTRAX, si asocierea Transferoviar Grup, Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria. Compania americana si asocierea de firme s-au retras cu cateva zile inainte de desemnarea castigatorului, acuzand lipsa de transparenta si faptul ca nu au avut acces la documente esentiale legate de situatia CFR Marfa. Gruia Stoica a castigat licitatia pe 20 iunie, fara probleme, cu o oferta de 202 milioane de euro. Din acel moment, a inceput goana dupa bani pe la banci. Astfel, momentul semnarii contractului a tot fost tergiversat din diverse motive, ca nu ar exista hotarare de Guvern privind privatizarea, ca nu s-a intrunit la timp CSAT pentru a discuta hotararea de Guvern, ca nu s-ar intelege presedintele si premierul pe tema intrunirii CSAT etc. Contractul a fost semnat abia pe 2 septembrie. In cele doua luni pana la semnarea contractului, Gruia Stoica putea incepe demersurile pentru notificarea Consiliului Concurentei. Nu a facut nimic in acest sens, nu a avut nici