Fină ca mătasea şi convingătoare, proaspăta faţetă a personalităţii BMW-ului Seria 4 în versiunea decopertată ar strânge aprecieri gen „poetry’n motion” (poezie în mişcare) pe meleagurile Californiei veşnic însorite.
Noul „Beemer” 4 Series Convertible este gata, urmând însă a fi prezentat oficial abia la L.A. Auto Show sau, cel mai probabil, la Detroit, în luna ianuarie, asta după ce restul de patru caroserii „de volum” vor fi deja pe piaţă. Aşa cum mulţi se aşteptau, a fost păstrată soluţia unui hard-top format din trei segmente disimulate la nevoie în portbagaj.
Pentru Cabrio este prevăzut un habitaclu clasic cu patru locuri şi un pavilion rigid escamotabil. Cu toate că pe modelul superior Seria 6 Cabrio germanii oferă un soft-top textil multistrat, la Seria 4 Cabrio, BMW rămâne aşadar fidel soluţiei de la precedentul Seria 3 Cabrio, în ciuda faptului că Audi şi Mercedes nu au îmbrăţişat această tehnică pe A5 Cabrio, respectiv E Class Cabrio. Când va fi desfăşurat deasupra habitaclului, diferenţa la 4 Series Cabrio faţă de 4 Coupe va fi dată de unghiul mai amplu în punctul de intersecţie dintre baza pavilionului şi capacul portbagajului.
Varianta „deschisă” a Seriei 4 are un plafon în trei piese care este o lucrare minunată de inginerie mecanică, dar trebuie să plăteşti preţul cerut, atât ca primă de catalog faţă de berlină şi coupe, cât şi prin faptul că pierzi din spaţiul portbagajului, volum care la Seria 4 Coupe înghite pe nerăsuflate 480 de litri. Avantajele sunt desigur rafinamentul, dinamica mai bună şi protecţia pe care ţi-o oferă în caz de vreme nasoală. Construit la standarde tipice fabricantului din Munchen şi cu nişte motoare pentru plafon care ar putea sigila şi un baraj, Seria 4 Cabrio va fi un cabriolet pentru viaţa de zi cu zi, eradicând experienţele umede şi izolând excelent atât fonic cât şi termic.
Ca dimensiuni, comparativ c