Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marti, ca nu poate indica un vinovat pentru esecul privatizarii CFR Marfa.
"Exista o ordonanta care stabileste niste masuri financiare in ceea ce priveste relatia dintre CFR Calatori, Infrastructura si Marfa, consider ca ordonanta trebuie mentinuta si daca ii punem in carca datoriile istorice va trebui sa lichidam societatea si nu ne dorim asta. Atat cat am analizat eu din exterior ce s-a intamplat dupa ce am plecat de la minister, ministerul si-a indeplinit toate obligatiile. De cand eram ministru, am notificat finantatorii externi si interni pentru a transfera finantarile catre un actionar privat. GFR nu s-a retras, s-a constatat imposibilitatea continuarii procesului", a declarat Relu Fenechiu.
Schema de conversie a datoriei in actiuni aprobata prin ordonanta de urgenta, in iunie, urmareste "o echilibrare economico-financiara" a CFR Marfa in vederea cresterii atractivitatii la privatizare, iar caracterul de urgenta al ordonantei este generat de necesitatea de a indeplini obiectivele asumate prin intelegerile cu Fondul Monetar International. In baza ordonantei, CFR Marfa a preluat datoria in cuantum de 127,4 milioane lei pe care CFR SA o are de achitat catre ANAF. Ca urmare a preluarii datoriei, ANAF a descarcat CFR SA de aceasta plata, iar datoria CFR Marfa fata de CFR SA a fost astfel stinsa partial. In acelasi timp, insa, toate datoriile principale si penalitatile acumulate de CFR Marfa au fost la randul lor stinse, prin conversie in actiuni.
Fenechiu: Nu vreau sa indic un vinovat, nu vom plati despagubiri Relu Fenechiu a aratat ca nu vrea sa indice un vinovat pentru acest esec, mentionand ca cei care au contestat procesul de privatizare, adica companiile Transferoviar si OmniTrax, care s-au retras din cursa, au pierdut procesul in instanta. "Exista cateva clauze s