Marius BÎcu, 34 de ani, de profesie inginer IT, a preluat din 2002 afacerea cu lactate începută de tatăl său în localitatea Unirea, judeţul Alba, şi a ajuns după un deceniu să exporte 20% din brânzeturi în mai multe ţări precum Spania, Italia, Marea Britanie sau Austria.
Zilnic din fabrica Unilact Transilvania ies între o tonă şi două tone de brânză de burduf, telemea şi caşcaval sub brandurile Unilact şi De La Ferma care ajung pe rafturile a 600 de magazine din comerţul tradiţional şi mai multe lanţuri de magazine internaţionale de pe plan local.
Cei mai importanţi jucători de pe piaţa brânzeturilor sunt Lactalis cu brandul LaDorna, Hochland şi Delaco care se luptă pe o piaţă locală unde consumul este de circa 9,4 kg per capita. Comparativ, media consumului de brânzeturi în Uniunea Europeană este de 17 kg per capita.
„Firma Unilact a fost înfiinţată în 1994 de tatăl meu Marius Bîcu, de profesie inginer chimist, iniţial în domeniul chimiei, iar apoi banii strânşi i-a investit în agricultură şi zootehnie. Din 2002, odată cu construirea fabricii de procesare a laptelui, am continuat eu afacerea. Tata face zootehnie, eu mă ocup de procesare“, spune tânărul antreprenor, care conduce firma cu afaceri de circa 11 milioane de lei ( 2,5 mil. euro).
Citiţi continuarea articolului aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.10.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la ad