Peste 3.201.990 milioane de persoane au vizitat magazinul, mai mult cu 200.000 de persoane fata de anul de catalog precedent.
Anul trecut au fost vandute 12.083.226 de produse. Dintre acestea 56% reprezinta obiecte de mobilier, iar 44% accesorii si decoratiuni.
Cele mai vandute produse au fost dulapurile de haine Pax, gama din care au fost vandute 126.799 bucati. Dintre accesorii si decoratiuni, au fost vandute 258.444 de tigai, oale, borcane si ustensile de bucatarie.
De asemenea, departamentul IKEA Food – din care fac parte restaurantul IKEA, magazinul de delicatese suedeze si bistro-ul – a inregistrat o crestere de 7% a vanzarilor cu o valoare totala de 32.962.352 lei.
In plus, numarul angajatilor permanenti a crescut la 405, fata de 354 de persoane in 2012. 285 dintre acestia lucreaza in magazinul IKEA de peste 3 ani.
“Ne intereseaza mai mult volumul vanzarilor decat profitul. In ultimii 3 ani a existat crestere de 2 cifre a volumului de vanzari in fiecare an. Cert este ca lumea are mai multa grija pe ce da banii. Pe langa pret oamenii isi doresc si calitate. Daca inainte ne gandeam sa schimbam mobila o data la 7-8 ani acum ne gandim sa o facem la 15 ani”, a afirmat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.
IKEA lucreaza in Romania cu 40 de furnizori locali care livreaza circa 5% din produsele comercializate in magazinul din Bucuresti.
Citeste si:Daniela Budurea va prelua conducerea Western Union pentru Romania si BulgariaIKEA pregateste terenul pentru al doilea magazin. Ce oras va alege?IKEA trage linie: Cat a vandut la Baneasa
“Ne dorim sa crestem ponderea produselor locale in portofoliu. Focusul nostru in prezent este sa eficientizam magazinul din punct de vedere energetic. Avem in plan sa montam panouri solare, pe viitor ne uitam si la posibilitatea de a vinde astfel de produse”, a spus Oprisan.
Retailerul