Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis marţi să întrerupă campania publicitară TV pentru proiectul Roşia Montană Gold Corporation, emiţand o decizie de intrare în legalitate a reclamelor. Asta înseamnă că în acest moment, reclama RMCG e considerata ileagala.
Până la modificarea reclamelor, televiziunile nu mai pot difuza cele 11 tipuri diferite de spoturi. Potrivit unei monitorizări CNA, televiziunile au difuzat, de la 1 septembrie – când au început mitingurile împotriva proiectului de la Roşia, de sute de ori diversele versiuni ale reclamelor pentru proiectul Roşia Montană. În acelaşi timp, monitorizarea arată că Pro TV, TVR 1, Realitatea TV, Digi 24 şi B1 TV sunt singurele posturi care au început să relateze despre protestele împotriva proiectului din prima zi a acestora – adică 1 septembrie, în timp ce altele, precum Atena 1 sau Kanal D, au acoperit subiectul abia din 9 septembrie, în contextul în care ample manifestaţii cu blocarea circulaţiei în centrul Bucureştiului, aveau loc zilnic. B1 TV şi Romania TV sunt posturile care, din 1 septembrie, au difuzat cele mai multe spoturi legate de proiectul Rosia Montana, urmate, la o oarecare distanţă, de Antena 3.
De la 1 septembrie, au loc proteste fara precent în Bucuresti, zeci de orase ale ţării şi în capiatele din toata lumea, împotriva proiectului de lege Roşia Montana. Protestatarii cer respingerea actului normativ aflat în dezbaterea Parlamentului, demisia iniţiatorilor legii, interzicerea mineritului cu cianuri în România şi introducerea Rosia Montană pe lista patrimoniului UNESCO. În 13 octombrie, la al şaptelea marş duminical pe bulevardele Capitalei, protestatarii s-au oprit la Palatul Victoria unde au cerut demisia premierului şi a Guvernului, iar în faţa DNA au cerut anchetarea celor vinovaţi de corupţie în acest caz. Victor Ponta a admis într-un interviu la postul public de televiz