Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marţi, că nu poate indica un vinovat pentru eşecul privatizării CFR Marfă.
"Există o ordonanţă care stabileşte nişte măsuri financiare în ceea ce priveşte relaţia dintre CFR Călători, Infrastructură şi Marfă, consider că ordonanţa trebuie menţinută şi, dacă îi punem în cârcă datoriile istorice, va trebui să lichidăm societatea şi nu ne dorim asta.
Atât cât am analizat eu din exterior ce s-a întâmplat după ce am plecat de la minister, ministerul şi-a îndeplinit toate obligaţiile. De când eram ministru, am notificat finanţatorii externi şi interni pentru a transfera finanţările către un acţionar privat.
GFR nu s-a retras, s-a constatat imposibilitatea continuării procesului", a declarat Relu Fenechiu.
Schema de conversie a datoriei în acţiuni aprobată prin ordonanţa de urgenţă, în iunie, urmăreşte "o echilibrare economico-financiară" a CFR Marfă în vederea creşterii atractivităţii la privatizare, iar caracterul de urgenţă al ordonanţei este generat de necesitatea de a îndeplini obiectivele asumate prin înţelegerile cu Fondul Monetar Internaţional.
În baza ordonanţei, CFR Marfă a preluat datoria în cuantum de 127,4 milioane lei pe care CFR SA o are de achitat către ANAF. Ca urmare a preluării datoriei, ANAF a descărcat CFR SA de această plată, iar datoria CFR Marfă faţă de CFR SA a fost astfel stinsă parţial.
În acelaşi timp, însă, toate datoriile principale şi penalităţile acumulate de CFR Marfă au fost la rândul lor stinse, prin conversie în acţiuni.
Fenechiu: Nu vreau să indic un vinovat, nu vom plăti despăgubiri
Relu Fenechiu a arătat că nu vrea să indice un vinovat pentru acest eşec, menţionând că cei care au contestat procesul de privatizare, adică companiile Transferoviar şi OmniTrax, care s-au retras din cursă, au pierdut procesul în instan