Ministerul Transporturilor plănuieşte să nu-i mai dea înapoi lui Gruia Stoica suma de 10 milioane de euro depusă ca garanţie. Proprietarul GFR: „E obligatoriu să ne recuperăm toţi banii“.
Cu toate prevederile normative care trasau calea amiabilă de încetare a privatizării CFR Marfă, părţile implicate – adică Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român – dau semne că sunt încă departe de a cădea la pace.
Ministerul, prin vocea Ramonei Mănescu, a anunţat luni seara că „analizează posibilitatea sau oportunitatea menţinerii garanţiei de către stat“ (adică de a nu mai restitui cele 10 milioane de euro depuse de investitorul privat).
În replică, Gruia Stoica, proprietarul GFR, a spus ieri că a solicitat „restituirea de urgenţă“ a garanţiei de 10 milioane de euro, dar şi deblocarea celor 20 de milioane de euro din contul escrow deschis acum două săptămâni la Banca Transilvania. Gruia Stoica a mai adăugat că ia în calcul solicitarea de daune Ministerului Transporturilor, costurile suplimentare suportate de GFR ridicându-se la câteva milioane de euro.
Garanţia, valabilă până în ianuarie 2014
„Ministerul Transporturilor are la dispoziţie două zile lucrătoare pentru a transmite agentului de escrow un ordin de deblocare a sumei de 20 de milioane de euro. În baza acestei notificări, fondurile vor fi deblocate de bancă în contul cumpărătorului. Pentru garanţia de 10 milioane nu este niciun termen, însă atât timp cât este evident că nu s-a încălcat nicio clauză de către cumpărător, trebuie să pună la dispoziţia acestuia suma în cel mai scurt timp. Scrisoarea de garanţie este valabilă până în ianuarie 2014, dar tranzacţia nemaiavând loc, nu are rost să mai existe“, a declarat Laura Mocanu, consultantul juridic al GFR.
Mă surprinde declaraţia ministrului privind posibilitatea menţinerii garanţiei de 10 mi