De-a lungul timpului, oamenii au construit poduri pentru a facilita deplasarea, iar de multe ori, rezultatele sunt de-a dreptul fascinante.
Malaezia
Arhitectul Mayur Kanaiya a gândit Langkawi Sky Bridge, un pod cu lungimea de 125 de metri, care se curbează de la muntele Gununh Mat Cincang până la insula Pulau Langkawi. „Puntea curbată a podului le permite vizitatorilor să aibă o experienţă intimă a pădurii şi vieţii sălbatice din zonă”, a declarat Kanaiya, citat de „BBC News”.
FOTO BBC
India
În loc de cărămizi sau lemn, comuna Cherrapunji din statul Meghalaya, cunoscut drept una dintre cele mai umede locuri din lume, construieşte poduri din rădăcini de copaci. Tribul local War-Khasis a învăţat, cu mulţi ani în urmă, cum să „îmblânzească” rădăcinile de ficus pentru a creşte într-o anumită direcţie, folosind bambusul drept suport. Unele poduri au peste 30 de metri lungime şi pot susţine greutatea a 50 de persoane.
FOTO BBC
Olanda
În timp ce majoritatea podurilor se ridică deasupra apelor, podul de la Fort de Roovere de lângă comuna Halsteren se „scufundă” în dedesubtul lor. Zidurile sunt construite astfel încât apa este ţinută deoparte, iar structura sa se camuflează cu împrejurimile şi rămâne invizibilă de la distanţă.
FOTO BBC
Londra
Podul de 12 metri se rostogoleşte într-o parte pentru a permite bărcilor să treacă în Grand Union Canal la Paddington Basin. Când se ondulează, are o formă octagonală. „În fiecare vineri după-amiază, podul îşi desfăşoară acrobaţia în faţa mulţimilor curioase”, a afirmat Koen Kas, un antreprenor belgian.
FOTO BBC
Yemen
Acest pod uneşte 2 munţi, şi anume Sahatah Al-Faish şi Shaharah Al-Ameer.
Se spune căci construcţia podului a durat în jur de 3 ani şi a costat mai mult de 100000 riali de argint, o sumă mare la vremea aceea. Acest pod este cons