Epopeea CFR Marfa s-a incheiat previzibil cu un esec de proportii, din care nimeni in afara de statul roman, adica de fiecare dintre noi, nu are nimic de pierdut.
Bag mana in foc ca Victor Ponta nu va demisiona, ca Gruia Stoica isi va primi avansul inapoi si cel mult secretarul de stat Ghibu sa fie tras de urechi, pe post de acar Paun.
Si cum contractul nu va fi desecretizat, nici macar nu vom afla daca Gruia Stoica nu a avut banii, daca statul nu si-a indeplinit cu adevarat toate obligatiile si, cu atat mai mult, daca aceasta nerespectare a conditiilor a fost cu adevarat o culpa sau o intentie bine definita pentru ca nu patronul GFR sa fie vinovat pentru esec.
Afacerea pute insuportabil. Duhneste a coruptie, a incompetenta si ticalosie la un loc. A inceput prost si s-a sfarsit lamentabil. Dintr-un bun inceput Relu Fenechiu nu a contactat marile companii din domeniu sau nu a avut credibilitatea necesara in fata lor. Adevarul e ca domnia sa este un inculpat intre timp si condamnat, ce credibilitate sa aiba?
Investitorii care totusi au venit au fost alungati pana cand n-a ramas decat Gruia Stoica si abia dupa ce ministerul a scapat de ei statul a sters, fara a avea avizul Comisiei Europene, datoriile CFR Marfa. Cine este Gruia Stoica? Potrivit relatarilor din presa, necontrazise cu vreun proces de calomnie, este exact omul care capusat CFR Marfa, a muls-o printr-un parteneriat extrem de pagubos de vagoane, clienti, angajati si a adus-o in insolventa de azi. Si iata-l acum primind pe tava si ce mai ramasese.
Dar Gruia Stoica nu avea bani. Si atunci a inceput un intreg circ de amanari, inclusiv prin implicarea CSAT in scandal, pentru ca termenele sa fie cat mai mult impinse astfel incat dl. Gruia Stoica sa faca rost de bani. Se pare ca n-a facut si e de suspectat ca ministerul l-a salvat de la pierderea avansulu