Victor Ponta a fost direct implicat în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă, fiind la un moment dat şi ministru interimar la Transporturi.
Procesul de privatizare a fost în mod clar viciat încă de la început, când Ponta a şters datoriile companiei prin convertirea acestora în acţiuni ale statului după depunerea ofertelor de privatizare şi după ce câţiva investitori strategici se retrăseseră. Altfel spus, Ponta a schimbat datele privatizării în timpul derulării procesului, adică a schimbat regulile jocului în timpul jocului.
Circul făcut de Victor Ponta, care a încercat să paseze decizia la CSAT, deşi Guvernul este singurul în măsură să hotărască modul concret de privatizare a unei companii de stat, va avea, din păcate, şi o notă de plată. Şi, cu siguranţă, Ponta o va pune în cârca tuturor romanilor, care vor plăti pentru laşitatea lui şi pentru intervenţia lui Ponta în procesul de privatizare.
Deşi putea să pună întregul proces pe un drum legal şi corect, Ponta nu a reluat procedura de privatizare. I-am solicitat public reluarea privatizării încă din iunie 2013, când se mai putea salva ceva, şi am revenit periodic asupra acestui subiect. Detalii aici, aici şi aici.
Refuzul lui Ponta de a acţiona pentru salvarea privatizării CFR Marfă şi pentru a impune reguli corecte şi echitabile pentru toţi potenţialii investitori arată că premierul copy&paste al Romaniei nu a dorit nicio clipă să obţină beneficii pentru ţară şi pentru angajaţii CFR Marfă, ci, eventual, să transforme compania într-o sursă de venituri pentru „investitorii” de partid.
Ponta va trebui să răspundă la această întrebare: de ce nu a vrut ca CFR Marfă să aibă parte de un proces de privatizare corect, transparent şi cu beneficii pentru stat, adică pentru noi toţi?
Declaraţia poate fi citită şi pe internet, la adresa: http://www.monica-macovei.ro/blog/2013/10/15/