CNA a decis, marti, sa intrerupa campania publicitara TV pentru Rosia Montana, emitand o decizie de intrare in legalitate prin care autorii spoturilor trebuie sa modifice spoturile asa incat sa fie in conformitate cu legea, iar pana atunci televiziunile nu mai pot difuza reclamele existente in prezent. Potrivit unei monitorizari CNA, televiziunile au difuzat, de la 1 septembrie, de sute de ori diversele versiuni ale reclamelor pentru Rosia Montana.
Propunerea de decizie de intrare in legalitate pentru publicitatea pe tema Rosia Montana a fost facuta de presedintele CNA, Laura Georgescu. Aceasta a invocat in sprijinul propunerii sale:
Monitorizarea realizata de CNA arata ca Pro TV, TVR 1, Realitatea TV, Digi 24 si B1 TV sunt singurele posturi care au inceput sa relateze despre protestele impotriva proiectului Rosia Montana din prima zi a acestora, in timp ce altele, precum Antena 1 sau Kanal D, au acoperit subiectul abia din 9 septembrie. B1 TV si Romania TV sunt posturile care, din 1 septembrie, au difuzat cele mai multe spoturi legate de proiectul Rosia Montana, urmate, la o oarecare distanta, de Antena 3. Tot in ultima luna si jumatate, Romania TV si B1 TV au avut si mai multe emisiuni sponsorizate de Rosia Montana Gold Corporation. Publicitatea TV pentru RMGC/proiectul Rosia Montana a inclus 11 variante de spot in perioada 1 septembrie-6 octombrie, alte doua spoturi aparand ulterior. Reprezentanti ai posturilor de televiziune au aratat, marti, la CNA ca spoturile sunt sustinute de Sindicatul Viitorul Mineritului si au venit la televiziuni prin agentie de publicitate.
Ce spun evaluarile CNA pentru perioada mentionata:
TV - Nr. difuzari spoturi (variante) - anunturi sponsorizare emisiuni - emisiuni sponsorizate
Emisiuni sponsorizate B1 TV: Capital TV, Business B1, Pretul Aurului Emisiuni sponsorizate Romania TV: Exc