Potrivit Forbes România, în ultimii trei ani și jumătate compania româno-canadiană a cheltuit numai pentru publicitatea în ziare 5,5 milioane de euro.
Până acum o lună, când oamenii au ieșit în stradă nervoși că Guvernul României a adoptat o lege prin care RMGC, Roșia Montana Gold Corporation ar urma să extragă în condiții net avantajoase aur din Munții Apuseni prin metoda cianurilor, televiziunile, radiourile și ziarele nu spuneau nimic despre această afacere pregătită încă din 1999. În schimb, toată mass-media era plină de reclame plătite de RMGC. Astfel, potrivit calculelor făcute de revista Forbes România, în ultimii trei ani și jumătate compania româno-canadiană a cheltuit pentru publicitatea în ziare 5 milioane și jumătate de euro, iar bugetul cel mai mare a fost atras de Evenimentul zilei, care doar anul trecut a încasat aproape 200 de mii de euro. Televiziunile au primit în schimb sume mult mai mari: anul trecut, de pildă, spoturile publicitare pentru promovarea exploatării de la Roșia Montana difuzate de televiziunile românești au costat mai mult de jumătate de milion de euro. În ultima lună, odată cu protestele săptămânale din București, RMGC a început să pluseze, să sponsorizeze emisiuni întregi și să reia într-un ritm mai alert campania publicitară după o perioadă de oarecare relaxare.
Practic, RMGC a primit licența de exploatare în 1999, numai că de atunci și până acum compania canadiano-română a făcut doar publicitate și a cumpărat jumătate din casele localității Roșia Montana. Investițiile au fost minime, în schimb câștigurile au fost substanțiale pe bursa din Toronto, unde acționarii RMGC au mizat tocmai pe astfel de speculații financiare. Pe de altă parte, nici unul dintre miniștrii Mediului din ultimii 15 ani nu și-a asumat responsabilitatea de a da avizul de mediu pentru această companie, care nu are experiență în exploatări atâ