722 de clipuri „Roşia Montană” au fost difuzate de televiziuni de când au început protestele. Publicitatea a fost plătită de Sindicatul minerilor. De unde are sute de mii de euro (doar pentru publicitate) un sindicat dintr-o zonă în care oamenii susţin că nu au locuri de muncă?
722 de difuzări în 36 de zile
CNA a dat publicităţii marţi o monitorizare în care se arată câte difuzări de clipuri publictare care promovează mineritul la Roşia Montană au avut 13 posturi tv centrale din România în perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013. Un top al difuzărilor arată astfel:B1 TV – 135 de difuzăriRomânia TV – 111Antena 3 - 88TVR 1 – 67TVR 2 – 63Taraf TV – 47Etno TV – 45Antena 1 – 45Prima TV – 36Kanal D – 32Acasă TV – 25Realitatea TV – 15Pro TV – 13
Tot monitorizarea CNA mai prezintă şi care au fost emisiunile sponsorizate care au fost transmise de câteva posturi:
- România TV: Excelenţa Românească, România deVreme, Economica, Salarii, Ştiaţi că?
- B1 TV: Preţul aurului, Capital TV, Bussines B1.
Publicitatea a crescut după ce au început protestele
După cum se poate observa, în perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013, au fost monitorizate 722 de difuzări de clipuri şi spoturi publicitare. O creştere semnificativă a pompării de publicitate (şi extrem de agresivă), dacă ţinem cont că media lunară pe primele 8 luni ale anului a fost puţin sub 400 de difuzări. Numărul de difuzări de clipuri de publicitate a crescut exact începând cu perioada în care s-au declanşat proteste ample împotriva exploatării de la Roşia Montana şi (în paralel) când Parlamentul a început dezbaterile pe acest subiect.
Bani de publicitate de la Sindicatul minerilor
După cum se ştie, chiar dacă piaţa de publicitate în media este în scădere, ceea ce presupune şi o scădere a tarifelor practicate de televiziuni, totuşi preţurile pentru clipuri şi spoturi publicit