România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) după procentajul utilizatorilor de internet care cumpără online bunuri şi servicii, cu numai 11% din total, în timp ce la nivel european media este mult mai ridicată, de 59%, potrivit datelor publicate marţi de Eurostat.
România, Bulgaria (cu 17% dintre utilizatorii de internet), Estonia şi Italia (ambele 29%) ocupă ultimele locuri în rândul celor 28 de state membre UE.
Cele mai ridicate procentaje de cumpărători online sunt înregistrate în Marea Britanie (82%), Danemarca şi Suedia (ambele 79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) şi Finlanda (72%).
Croaţia, stat care a aderat la UE în acest an, înregistrează o rată de 36%.
Comenzile pentru îmbrăcăminte şi articole sportive, precum şi rezervările pentru călătorii şi vacanţe sunt cele mai frecvente cumpărături online.
Astfel, o treime din utilizatorii de internet din UE au făcut astfel de achiziţii, în timp ce un sfert au afirmat că au cumpărat cărţi, reviste şi materiale educaţionale. Aproape 10% dintre europeni a comandat online produse alimentare.
România înregistrează, de asemenea, cel mai ridicat procentaj la cumpărăturile online de îmbrăcăminte şi articole sportive, urmate de rezervări pentru călătorii şi vacanţe şi achiziţii de cărţi, reviste şi materiale educaţionale.
Comenzile pentru produse alimentare se situează pe ultimul loc în rândul utilizatorilor de internet din România.
Potrivit unor date publicate anterior de Eurostat, accesul la internet în rândul gospodăriilor din România se situa la 54% anul trecut, în timp ce media UE este de 76%. România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) după procentajul utilizatorilor de internet care cumpără online bunuri şi servicii, cu numai 11% din total, în timp ce la nivel european media este mult mai ridicată, de 59%, potrivit datelor p