România s-a clasat anul trecut pe ultimul lor în UE la capitolul cumpărături online, în condiţiile în care ne aflăm în top 10 european la viteza conexiunii la internet. Doar 11% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în România, faţă de o medie de 60% în Europa, potrivit Eurostat citat de Agerpres
Săptămâna 14-20 octombrie a fost dedicată cumpărăturilor online de către Comisia Europeană, ocazie cu care au apărut mai multe rapoarte privind comportamentul consumatorilor. Potrivit Eurostat, peste 80% dintre utilizatorii de internet din Marea Britanie au făcut cumpărături online, urmaţi de danezi şi suedezi cu 79%. Faţă de o medie europeană de 60%, România se află în coada listei cu numai 11%, la o oarecare distanţă de bulgari (17%) şi departe de urmatoarele clasate Estonia şi Italia (29%).
O posibilă explicaţie, dincolo de infrastructura proastă (e mai greu de făcut livrări în mediul urban iar costurile de expediţie reflectă asta), vine şi din structura comenzilor. Dacă în România gadgeturile tehnologice (telefoane, tablete, laptopuri) şi electrocaasnicele au partea leului, cele mai multe cumpărături online au fost anul trecut la nivel european în domeniul vestimentar, articole sportive, rezervarea vacanţelor, achiziţionarea de cărţi, alimente şi produse de băcănie. Numărul celor care îşi permit vacanţe în străinătate e însă relativ redus în România în comparaţie cu alte state europene şi nu stăm prea bine nici în topurile privind lectura şi practicanţii activi de sporturi. Anul trecut 3 din 4 cetăţeni europeni au utilizat internetul.
Rezultatele modeste în domeniul comerţului online se suprapun peste vitezele de internet mari din România. Potrivit raportului companiei americane Akamai citat de conomica.net, viteza medie de conectare a fost de 6,6 megabiţi pe secundă (Mbps) în primul trimestru al acestui an, a opta din Europa-dup