După modelul Dan Diaconescu – Oltchim, nici Gruia Stoica n-a scos banii în termenul impus de contract, pentru a cumpăra 51% din compania de stat CFR Marfă.
Potrivit surselor participante la negocieri, citate de mass-media centrală, până la ora închiderii ediţiei, privatizarea CFR Marfă s-a încheiat ieri seară cu acelaşi „succes" cu care s-a finalizat şi parodia de privatizare a combinatului Oltchim, lipsind doar circul practicat, toamna trecută, de fostul patron de televiziune. Aproape la unison, politicienii clujeni nu privesc a doua mare privatizare ratată a guvernului Ponta drept un eşec.
Singura excepţie o reprezintă senatorul liberal Marius Nicoară, care deplânge această situaţie. „Dacă a căzut această privatizare, acesta este şi unul dintre motivele pentru care a fost schimbat Relu Fenechiu din fruntea Ministerului Transporturilor, pentru că au existat interese ca această privatizare să nu se facă. Sunt convins că, dacă ar fi fost continuitate la conducerea ministerului, acest lucru nu s-ar fi întâmplat, cum, dacă ar fi existat continuitate, sunt convins că acum drumul Răchiţele-Ic-Ponor-Doda Pilii ar fi fost gata, la fel şi pista aeroportului. Aşa se întâmplă când tot schimbi miniştrii, cei noi au nevoie de timp să se acomodeze, să se informeze, mai ales dacă nu vin din sistem, să-şi facă echipa de consilieri şi toate astea duc la timpi morţi şi la asemenea sincope. Miniştrii sunt condamnaţi prea uşor, aşa cum s-a întâmplat şi cu Varujan Vosganian, căruia i s-a impus să demisioneze. Toate astea se datorează preşedintelui-jucător, care, folosind structurile pe care le are la îndemână, se implică prea mult în deciziile politice şi economice", a comentat Nicoară.
În schimb, deputatul PSD Aurelia Cristea crede că vina ratării privatizării îi revine lui Gruia Stoica şi crede că pentru CFR Marfă trebuie găsită o altă soluţie. „Nu ştiu dacă aceas