Pentru acest an, retailerii estimează volume de la 1,5 şi până la 2 milioane de smartphone-uri la nivel naţional
Vânzările de tablete vor fi duble faţă de anul trecut, ajungând la 500.000 de unităţi comercializate
Aceste cifre vor deveni şi mai mari, în condiţiile în care piaţa locală încă nu a ajuns la saturaţie
Smartphone-urile şi tabletele au devenit pentru retailerii de profil motorul afacerilor lor, generând de la an la an vânzări şi inclusiv încasări tot mai mari, iar anul acesta cele două categorii produse testează un nou record pentru piaţa locală.
Retailerii îşi conduc afacerile în jurul smartphone-urilor şi tabletelor ori şi-au ridicat afacerile mizând pe succesul acestor dispozitive.
Românii sunt printre cei mai mari consumatori de tehnologie, în ciuda puterii de cumpărare scăzute faţă de alte ţări din Europa, iar 2013 a fost un nou an de creşteri în vânzări pe piaţa de smartphone-uri şi tablete din România.
Dintre retailerii chestionaţi de Curierul Naţional, cei mai reţinuţi estimează un volum de cel puţin 1,5 milioane de smartphone-uri vândute, în timp ce prognozele optimiste indică un volum de aproape 2 milioane de unităţi. Preţul mediu al unui smartphone este evaluat de retaileri la 1.000 de lei.
Acestora li se adaugă circa 500.000 de tablete vândute la nivelul întregului an 2013, în condiţiile în care preţul mediu al unei tablete este de aproximativ 1.500 de lei.
Chiar şi în condiţiile în care volumul vânzărilor de smartphone-uri întruneşte previziunea de 1,5 milioane de unităţi, cumulate cu vânzările de tablete, cele două categorii de produse vor aduce retailerilor încasări de peste 2,2 miliarde de lei, însemnând la cursul euro/leu actual aproximativ 500 de milioane de euro.
"Ţinând cont de cererea tot mai mare, dacă e să socotim tendinţele, ne aşteptăm, în 2013, la o creştere de minimum 50% a