Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat ieri seara, 14 octombrie, ca Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.
" Cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de conditii la care s-a facut referire: finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului, conditie indeplinita de vanzator, o alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei, aceasta fiind exclusiv in sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificare imediat dupa ce a castigat licitatia (in luna iunie - n.r.), insa a facut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (inceputul lunii septembrie - n.r.), si aceasta doar dupa ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Manescu.
In ceea ce priveste a treia conditie, respectiv obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai CFR Marfa a acordului de modificare a structurii actionariatului companiei, Manescu a spus ca notificarile au fost transmise de comisia de privatizare la timp, insa nu toate bancile au avizat favorabil pana acum.
Ministrul Transporturilor a aratat ca, in aceste conditii, s-a aplicat prevederea din contract care spune ca daca in termen de 60 de zile nu sunt indeplinite conditiile acordul se desfiinteaza.
Comisia de privatizare si consultanul analizeaza oportunitatea retinerii garantiei de 10 milioane de euro depusa de GFR , a mai spus Manescu.
Privatizarea CFR Marfa a esuat pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului , iar Consiliul Concurentei nu a avut