Mihai Gheorghe, director direcţiei de preţuri din cadrul Institutului Naţional de Statistică a spus la ZF Live că expansiunea marilor retaileri a avut o contribuţie semnificativă asupra evoluţiei inflaţiei care a coborât sub 2%.
“Din punctul meu de vedere, ca economist vorbind, dezvoltarea marilor lanţuri de magazine moderne a contat foarte mult în scăderea inflaţiei. Dacă urmăriţi şi analizele BNR, în 2007-2008, când acest trend a fost crescător, de atunci se pare că acea competiţie în piaţă datorită reţelelor de magazine mari a redus oarecum evoluţia preţurilor”, a spus Mihai Gheorghe în emisiunea ZF Live, de marţi, 15 octombrie.
Rata anuală a inflaţiei a coborât la 1,88%, apropiindu-se de minimul istoric, după ce preţurile de consum au scăzut în septembrie cu 0,6%, în principal ca urmare a ieftinirii pâinii în urma reducerii TVA. La alimente cel mai mult s-au ieftinit în septembrie pâinea (-11,5%) şi făina (-7,4%).TVA la produsele de panificaţie a fost redusă începând cu luna septembrie de la 24% la 9%.
Potrivit lui Gheorghe, contribuţia ieftinirii pâinii la scăderea inflaţiei a fost de 0,7 puncte procentuale, în contextul în care ponderea produselor de panificaţie în coşul de consum este de 6%.
Mihai Gheorghe, director direcţiei de preţuri din cadrul Institutului Naţional de Statistică a spus la ZF Live că expansiunea marilor retaileri a avut o contribuţie semnificativă asupra evoluţiei inflaţiei care a coborât sub 2%.
“Din punctul meu de vedere, ca economist vorbind, dezvoltarea marilor lanţuri de magazine moderne a contat foarte mult în scăderea inflaţiei. Dacă urmăriţi şi analizele BNR, în 2007-2008, când acest trend a fost crescător, de atunci se pare că acea competiţie în piaţă datorită reţelelor de magazine mari a redus oarecum evoluţia preţurilor”, a spus Mihai Gheorghe în emisiunea ZF Live, de marţi, 15 octombrie.