Ministerul Transporturilor şi-a îndeplinit obligaţiile din contractul de privatizare, iar cumpărătorul ar fi putut plăti restul de bani, renunţând la condiţiile suspensive, a declarat, luni seară, ministrul de resort, Ramona Mănescu.
Potrivit acesteia, au existat trei condiţii suspensive, care au fost dezbătute în cursul zilei de luni.
'În ceea ce priveşte convertirea creanţelor în acţiuni, această obligaţie a fost îndeplinită de către vânzător. Avizul Consiliului Concurenţei era exclusiv în sarcina cumpărătorului, care a făcut notificarea abia la 22 de zile de la semnarea contractului şi asta pentru că a fost atenţionat de Comisia de privatizare. În ceea ce priveşte obţinerea de către vânzător de la finanţatorii CFR Marfă a acordului pentru finalizarea tranzacţiei, am trimis notificarea la timp, dar nu toate băncile au avizat favorabil', a spus Mănescu. Ea a mai afirmat că în acest moment este analizată posibilitatea reţinerii garanţiei de 10 milioane euro depuse de către GFR.
Întrebată dacă se va relua procesul de privatizare a CFR Marfă, Ramona Mănescu a răspuns afirmativ.
'Vom analiza acest lucru începând de mâine cu comisia de privatizare şi cu consultanţii', a spus ministrul Transporturilor.
Ramona Mănescu a subliniat că contractul de privatizare semnat cu GFR este confidenţial, dar nu a fost niciodată secret, însă nu a precizat dacă ministerul este de acord cu renunţarea la clauza de confidenţialitate din acest contract.
Omul de afaceri Gruia Stoică, proprietarul GFR, care a câştigat licitaţia de privatizare a CFR Marfă, s-a întâlnit luni cu reprezentanţii Comisiei de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor, însă discuţiile au eşuat pentru că părţile nu au ajuns la niciun acord.
Conform unui comunicat al GFR remis, luni seară, AGERPRES, reprezentanţii Grup Fer