"Privatizarea CFR Marfă nu este o dramă, iar Ministerului Transporturilor nu i se poate reproşa nimic. E ca şi când mergi să vinzi un produs la piaţă. Există sau nu cumpărători interesaţi de produsul respectiv". Declaraţiile au fost făcute la RFI de senatorul PNL, Ioan Ghişe.
Pentru Ioan Ghişe ratarea privatizării CFR Marfă nu este un eşec: "Faptul că se reia procesul de privatizare e foarte bine, el reprezintă o condiţionalitate impusă de FMI (...). Nu cred că este un eşec. Problema este că ar fi de dorit ca la procesul de privatizare să existe mai multe oferte, pentru că din mai multe oferte ai şansa s-o alegi pe cea mai bună din perspectiva interesului public sau a statului".
În opinia senatorului liberal, nu trebuie căutat un ţap ispăşitor: "Eu nu văd că este un eşec, în sensul că o încercare de a privatiza nu înseamnă o certitudine că privatizezi. Depinde ce oferte de pe piaţă vin. Nu pot să reproşez mediului privat că nu vine la o ofertă din aceasta. De asemenea, nu pot să reproşez ministerului, care spune prin vocea doamnei ministru că şi-a îndeplinit obligaţiile legale. Eu cred că lucrurile trebuie privite în mod echilibrat şi nu căutat ţapi ispăşitori, ci de văzut cum se face ca să se privatizeze ceea ce reprezintă o gaură pe economia ţării, cum este CFR Marfă".
Ioan Ghişe spune că ratarea privatizării CFR Marfă nu e o dramă: "Aici este un mecanism al pieţei concurenţiale. E ca şi când mergi să vinzi un produs la piaţă. Există sau nu cumpărători interesaţi de produsul respectiv. Faptul că lipsesc cumpărători care să facă faţă condiţiilor impuse, ăla nu este eşecul neapărat al cuiva. Poate că pentru ceea ce scoate la privatizare statul, lipsa de resurse financiare a investitorilor români îi face să nu poată face faţă condiţiilor pentru a privatiza. Eu nu cred că este o dramă în chestiunea asta şi nu văd că ar fi un eşec". Ioan Ghişe, i