După "Codul insolvenţei", ieri s-a înregistrat o nouă lovitură la adresa media: CNA a oprit abuziv de la difuzare 11 clipuri de publicitate.
Subiectul fierbinte "Roşia Montană" a fost ieri pe masa Consiliului Naţional al Audiovizualului. CNA a analizat 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare, difuzate între 1 septembrie şi 6 octombrie, şi a decis cu o majoritate de opt voturi oprirea lor.
Membrii CNA Laura Georgescu, Lorand Turos, Monica Guberat, Viorel Vasile Buda, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea au opinat că respectivele spoturi au încălcat art.29. alin.1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căreia reclama nu trebuie să "stimuleze comportamentele dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei". Cei opt au afirmat că "exploatarea cu cianură" e dăunătoare.
Clipuri comerciale, nu politice
"Cred că toată lumea este de acord că cianura este dăunătoare sănătăţii şi pentru mediu", a spus Monica Gubernat. Or, "toată lumea", invocată de cei opt membri CNA nu are relevanţă. Aici era nevoie de expertiza Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) cu care CNA a încheiat un parteneriat tocmai în ideea consultanţei. Dar RAC nu a fost întrebat, iar CNA a preferat să ia decizia după ureche. Motivările uluitoare au continuat. Lorand Turos s-a mirat: "Eu nu am mai văzut aşa ceva. De ce această companie dă bani la grămadă pentru a promova ce?" El a acuzat clipurile că promovează "un interes politic", deoarece decizia fezabilităţii proiectului se află "pe masa Parlamentului". Afirmaţia lui Turos este falsă, a explicat pentru Evenimentul zilei Narcisa Iorga: "Nu e vorba de nici un mesaj politic, deoarece nu se face campanie unui partid politic sau unui om politic".
Narcisa Iorga a părăsit şedinţa CNA după ce Christian Mititelu a refuzat să se recuze. Mititelu este vicepreşedinte al Alianţei Civice,