Pe piata europeana de call-center activeaza un numar de 3,4 milioane de angajati, reprezentand putin peste 1% din populatia activa. In total, in prezent fiind deschise circa 35.000 de call center-uri, cu un numar total de 2,4 milioane de scaune.
Angajatii din industrie gestioneaza 150 milioane de apeluri pe zi si aproximativ 50 milioane de e-mail-uri zilnic.
"Oamenii din call centrer-uri sunt la fel peste tot in Europa, unii inca nu si-au incheiat studiile, unii abia au terminat facultatea, insa au nevoie de bani, iar nu multe industrii le ofera sansa primului job, fiind interesate de diplome si experienta. In call center-uri nu ne uitam la aceste doua aspecte, cautam oameni care isi doresc sa munceasca. Cu toate acestea, nu este un job simplu, ai nevoie de abilitati de comunicare si, in primul rand, de rezistenta la stres", a declarat pentru Wall-Street.ro Manfred Stockmann, presedintele Asociatiei Germane a Call Center-urilor, in cadrul unei conferinte de profil, organizata la Paris de compania de call center CCC.
Astfel, conform acestuia, angajatii din call center-uri, in majoritate tineri, dar si seniori, care nu se regasesc in acest domeniu, pleaca in primele 3-6 luni de la angajare.
"Acest lucru se intampla in centrele de outsourcing, unde este mai mult stres, in timp ce in call center-urile din interiorul companiilor poti intalni oameni care lucreaza de 20 ani, aici si salariile fiind mai mari", a explicat Stockmann.
Presedintele Asociatiei Germane a Call Center-urilor a adaugat ca in Germania lucreaza peste 500.000 de oameni in acest domeniu, iar salariile pot sa varieze de la 800 de euro la 12.000-15.000 euro. Acestea din urma sunt remuneratiile incasate de specialistii in vanzari, care incaseaza comisioane pentru volumele vandute.
Cea mai mare piata din Europa este cea britanica, unde activeaza peste un milion de angajati.