Premierul Victor Ponta a anuntat miercuri ca renunta la promovarea noului Cod Rutier prin ordonanta de urgenta si il va trimite spre dezbatere Parlamentului, in procedura legislativa obisnuita. Decizia vine sa confirme faptul ca noul Cod Rutier este imposibil de pus in practica in prezent din cauza birocratiei uriase.
Exista un proverb romanesc care spune ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Cam asa poate fi descrisa, in esenta, situatia in care se afla autoritatile cu noul Cod Rutier.
Dupa trei sedinte de Guvern in care s-au cautat in zadar solutii, premierul Victor Ponta a renuntat sa mai promoveze noul Cod Rutier despre care promitea ca va disciplina foarte mult soferii.
Guvernul a vrut sa includa in noua legislatie o masura care a starnit proteste vehemente – suspendarea automata a carnetelor soferilor care nu isi platesc amenzile rutiere in termen de 30 de zile. Autoritatile au realizat insa ca nu pot aplica sanctiunea pentru ca pot afla in timp util cine si-a platit amenzile si cine nu. Asta pentru ca statul, in anul de gratie 2013, nu are inca o baza de date interconectata.
Solutia vehiculata de premier, infiintarea unui cont unic in care soferii sa plateasca amenzile este imposibil de pus in practica in absenta unui software care sa gestioneze zecile de mii de amenzi, perioadele de gratie si baza de date cu soferii sanctionati contraventional.
Potrivit expertilor, implementarea acestui sistem ar dura luni, daca nu ani, avand in vedere experienta anterioara. Celebrul portal e-romania, in care statul vroia sa investeasca cateva sute de milioane de euro, a ramas de ani de zile in faza de proiect.
Premierul Victor Ponta a declarat ca noul Cod Rutier va fi trimis in Parlament in forma deja discutata in Guvern. Se spera ca pana ce va fi finalizata dezbaterea in Parlamen