Piaţa auto a crescut în fiecare lună din trimestrul al treilea, încheiat cu un avans de 3,1% faţă de intervalul similar din 2012, însă la nouă luni înregistrează o scădere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, potrivit datelor APIA.
"În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (73% din total la nouă luni). În ceea ce priveşte situaţia pe luna septembrie, raportul este şi de această dată favorabil achiziţiilor realizate de către persoanele juridice, care reprezintă 68% din total (în creştere faţă de luna august, când ponderea a fost de 65%). Oricum, pe fondul demarării Programului Rabla, în ultimele trei luni (iulie-septembrie), situaţia s-a mai echilibrat faţă de primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%)", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Şi la nivel european, principalele pieţe au avut o evoluţie negativă în primele nouă luni, fiind înregistrate scăderi de 8,5% în Franţa, de 8,3% în Italia şi de 6% în Germania, potrivit sursei citate.
Vânzările s-au ridicat la 8.129 unităţi în septembrie, în creştere cu 28,2%, iar la nouă luni au totalizat 57.454 unităţi.
Livrările de autoturisme au urcat cu 26% în septembrie, la 6.831 de unităţi, iar la nouă luni au totalizat 48.324 de unităţi.
La autoturisme, topul pe mărci după nouă luni este condus de Dacia, cu 15.912 unităţi vândute (33% din total), urmată de Volkswagen (5.456 unităţi/ 11,3%), Skoda (3.771 unităţi/ 7,8%), Renault (2.833 unităţi/ 5,9%), Ford (2.686 unităţi/ 5,6%) şi Opel (2.035 unităţi/ 4,2%).
Pe modele, topul este condus de Dacia Logan, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia.
Producţia a înregistrat o creştere de 27,2% în primele nouă luni, la 3