Esecul privatizarii CFR Marfa ridica mari semne de intrebare in ceea ce priveste viitoarele investitii majore in Romania.
"Situatia nu arata prea bine, mai ales in conditiile in care nu este singurul esec. Ceva nu este in regula cu procedura de privatizare in sine, asa ca trebuie regandita. Romania ar trebui sa se uite la modelele internationale, altfel unii investitori ar putea crede ca statul nu vrea sa vanda activele.
Pe de alta parte, probabil e mai bine ca CFR Marfa sa nu fie vanduta pe bani putini sau privatizata in asa fel incat sa puna tara in dezavantaj", a precizat Andrew MacDowall, corespondent la Financial Times si analist pe piete emergente, pentru Ziare.com.
Gruia Stoica: Analizam posibilitatea de a cere ordonanta presedintiala pentru continuarea privatizarii CFR Marfa
El apreciaza ca in starea actuala, activele de acest gen nu sunt atractive pe loc pe investitori, din mai multe motive, precum deprecierea lor in timp, forta de munca prea mare si dificila, sensibilitatile politice si cresterea economica incetinita a Romaniei.
"Totusi, CFR Marfa are potential, datorita pozitiei geografice a tarii. O privatizare bine structurata, prin aducerea unui cumparator serios care sa investeasca pe termen lung, ar putea aduce mari beneficii", a adaugat Andrew MacDowall.
In plus, analistul releva faptul ca dezbaterile pe Rosia Montana i-au facut pe investitori sa se gandeasca de doua ori inainte de a veni in tara noastra.
"Desi Romania are capacitatea de a atrage investitii la nivel regional, dificultatile puse de clasa politica impiedica reformele", a subliniat acesta.
Legat de acordul cu FMI, el crede ca Guvernul le va arata partenerilor internationali ca stabilitatea macroeconomica va permite amanarea temporara a privatizarilor.
Esec la CFR Marfa - Biris: Un d