Consiliul Local din Alba Iulia se reuneşte din nou, astăzi, de la ora 13.00, în şedinţă extraordinară, pentru aprobarea regulamentului, caietului de sarcini şi contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul de transport persoane în regim taxi din municipiu. Reamintim că la şedinţa de vineri, pe lângă consilierii locali, au participat şi aproximativ 25 de taximetrişti, atât individuali, cât şi angajaţi ai unor firme locale. Aceştia au fost nemulţumiţi că, odată cu prelungirea autorizaţiei de taxi, maşinile cu vechime peste 5 ani nu vor mai putea presta servicii în acest domeniu.
În prezent, la Primăria Alba Iulia sunt autorizate 230 de taxiuri, iar, potrivit reprezentanţilor compartimentului Transport din cadrul Primăriei, aproximativ 60 de taximetrişti se află în situaţia de a nu-şi putea continua activitatea. În 25 noiembrie, actualele contracte de delegare a gestiunii pentru activitatea de taxi expiră.
Potrivit documentului de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport persoane în regim de taxi, numărul maxim de autorizații ce poate fi eliberat este de 240, iar autorizațiile sunt valabile pe o perioadă de 5 ani.
Potrivit procedurii de atribuire şi eliberare a autorizaţiilor taxi şi a copiilor conforme, din Legea 38/2003 modificată şi completată prin Legea 265/2007, art.16 alin. 2, „autorizaţia de taxi se prelungeşte la cerere o singură dată, pentru o perioadă de 5 ani, numai dacă sunt îndeplinite condiţiile privind procedura de atribuire a acesteia şi dacă autoturismul respectiv nu depăşeşte vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei”. Totuşi, unul dintre taximetriştii prezenţi la şedinţă a spus că „prelungirea autorizaţiei se face o singură dată pe 5 ani, iar după modificările aduse legii în 2010, autorizaţia se prelungeşte la 5 ani, dacă autoturismul nu este mai vechi de 10 ani”.
Pentru departajarea solicitanților se