După ce fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, și fostul ministru al Transporturilor și viceprimar al Capitalei, Ludovic Orban, au visat la trenuri de mare vitează în jurul Capitalei, a venit rândul primarului general actual, Sorin Oprescu, ca să scoată de la naftalină proiectul ce prevede reabilitarea infrastructurii feroviare din jurul Capitalei. Sursa: OCTAVIAN COCOLOŞ
Transformarea căilor ferate în sistem de transport regional este prevăzută în strategia pentru un plan de mobilitate, a declarat marţi directorul executiv al Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Ion Dedu.
„Am elaborat o strategie pentru un plan de mobilitate nu numai la nivelul urban, dar cu extindere pe zona de influenţă în transport a Bucureştiului. Această zonă se extinde până acolo unde deplasarea zilnică cu autovehiculul personal e atractivă şi putem vorbi despre astfel de deplasări din zona Piteşti, Ploieşti, Giurgiu şi aşa mai departe. Noi am elaborat o primă strategie din dorinţa de a veni în întâmpinarea acestor propuneri pentru programele de finanţare europeană, deci să avem o strategie pentru respectiva propunere şi urmează ca, odată cu eliberarea master-planului de transport pe această regiune, să le şi prioritizăm şi să le susţinem cu elemente obiective. Acest plan integrat de mobilitate regională presupune utilizarea axelor majore de transport existente, mă refer la căile ferate, transformarea lor în sistem de transport regional”, a spus Dedu, după întâlnirea Grupului de Mobilitate.
Potrivit acestuia, calităţile acestui sistem sunt viteza, confortul, siguranţa.
„Trebuie asigurate liniile de transport public rutier între localităţile din proximitatea respectivei gări până la gară, coroborat cu graficul, programul de transport, astfel încât atunci când vine trenul să sosească şi autobuzul mai înainte şi să ple