Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, oprirea campaniei care promovează mineritul la Roşia Montană, motivând că reclamele încalcă articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei”.
Argumentele consiliului sunt, însă, puse la îndoială chiar de către o parte dintre membri. De altfel, în timpul şedinţei, Narcisa Iorga, Florin Gabrea şi Valentin Jucan au părăsit sala, refuzând să participe la luarea deciziei. „Nu am fost de acord cu discutarea acestui subiect în prezenţa unui membru al CNA declarat incompatibil de ANI. Mă refer la domnul Christian Mititelu, care este vicepreşedinte al Alianţei Civice. Nu cred că dânsul poate fi imparţial, iar punctul său de vedere este un punct de vedere politic”, ne-a declarat Narcisa Iorga, membru CNA.
Răsvan Popescu, de asemenea membru al CNA, spune că forul din care face parte nu s-a pronunţat în privinţa proiectului de exploatare de la Roşia Montană şi nici nu a interzis companiei Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) să realizeze spoturi publicitare şi să cumpere spaţiu de reclamă. “Nu a fost un ordin de interzicere, ci un ordin de modificare. Nu mai pot folosi spoturile care au rulat până acum, dar le pot modifica. De ce nu le mai pot folosi? Pentru că publicul este indus în eroare prin confuzia între o campanie comercială – Gold Corporation este o societate comercială – şi una socială, cu o petiţie pentru adunarea de semnături, deci o campanie non-comercială. Se suprapun, astfel, două tipuri de campanii. Publicul nu mai ştie dacă atunci când semnează pentru locuri de muncă în minerit, nu aderă de fapt la exploatarea cu cianură din munţii Apuseni”, afirmă Răsvan Popescu.
În schimb, Narcisa Iorga dezaprobă hotărârea organismului din care face parte: “Membrii CNA nu sunt specialişti în chimie, geologi