Piaţa auto a crescut în fiecare lună din trimestrul al treilea şi încheiat cu un avans mediu de 3,1% faţă de intervalul similar din 2012, însă la nouă luni înregistrează o scădere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, potrivit datelor centralizate la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
"În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (73% din total la nouă luni). În ceea ce priveşte situaţia pe luna septembrie, raportul este şi de această dată favorabil achiziţiilor realizate de către persoanele juridice, care reprezintă 68% din total (în creştere faţă de luna august, când ponderea a fost de 65%). Oricum, pe fondul demarării Programului Rabla, în ultimele trei luni (iulie-septembrie), situaţia s-a mai echilibrat faţă de primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%)", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Şi la nivel european, principalele pieţe au avut o evoluţie negativă în primele nouă luni, fiind înregistrate scăderi de 8,5% în Franţa, de 8,3% în Italia şi de 6% în Germania, potrivit sursei citate.
Septembrie: vânzări mai mari cu peste 28%
Vânzările s-au ridicat la 8.129 unităţi în septembrie, în creştere cu 28,2%, iar la nouă luni au totalizat 57.454 unităţi.
Livrările de autoturisme au urcat cu 26% în septembrie, la 6.831 de unităţi, iar la nouă luni au totalizat 48.324 de unităţi.
Dacia, lider în topul pe mărci
La autoturisme, topul pe mărci după nouă luni este condus de Dacia, cu 15.912 unităţi vândute (33% din total), urmată de Volkswagen (5.456 unităţi/ 11,3%), Skoda (3.771 unităţi/ 7,8%), Renault (2.833 unităţi/ 5,9%), Ford (2.686 unităţi/ 5,6%) şi Opel (2.035 unităţi/ 4,2%).
Pe modele, topul este