Oferta publică la Adeplast s-a încheiat cu un eşec, subscrierile investitorilor fiind sub necesarul pentru ca societatea să ajungă la cota Bursei
Doru Lionăchescu (Capital Partners): "Nu vii cu o companie mediocră, scumpă şi într-un sector în contracţie"
Analistul economic Adrian Mitroi spune că o ofertă publică trebuie să fie transparentă, simplă, uşor de înţeles şi fără asimetrie de informaţii
Oferta publică primară derulată la producătorul de materiale de construcţii Adeplast s-a încheiat cu un eşec, în condiţiile în care nu a fost îndeplinită condiţia de subscriere a 70% din acţiunile oferite, a anunţat ieri sindicatul de intermediere format din BCR şi SSIF Intercapital Invest. Adeplast nu va ajunge la cota Bursei, însă acest lucru, departe de a fi un insucces pentru piaţa de capital românească, reprezintă mai degrabă o dovadă a maturităţii investitorilor, susţine consultantul financiar Doru Lionăchescu.
"Investitorul român e mult mai inteligent decât cred brokerii sau emitenţii", a declarat acesta pentru Curierul Naţional, subliniind faptul că oferta de la Adeplast ar trebui să se constituie într-un avertisment pentru cine vine să ceară capitalul investitorilor.
Cei care se bazează pe naivitatea investitorilor greşesc, spune şi analistul economic Adrian Mitroi, care consideră că piaţa a dovedit şi cu acest prilej că este suficient de inteligentă, de eficientă şi de matură. Recentele oferte publice derulate pe piaţa de capital românească s-au realizat, în opinia sa, după modele care nu mai sunt relevante pentru etapa post-criză pe care o parcurgem.
Reacţiile investitorilor ne arată că piaţa solicită ca ofertele publice să fie transparente, desenate simplu (fără tranşe de subscriere), uşor de înţeles, fără asimetrie a informaţiei şi fără sofisticări care să pună posesorii capitalului să facă unele calcule inutile.
@