Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dat soluţia în cazul în care românii de la Selina contestau acordarea contractului de proiectare şi construcţie al lotului 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj. După ce precedentele licitaţii au fost anulate, la ultima dintre acestea câşigătoare a fost declarată oferta consorţiului format din Tirena Scavi Spa şi Societa Italiana Per Condotte D’acqua Spa. Dar, conform tradiţiei, licitaţia a fost din nou contestată, aceasta de un nume cunoscut pentru asemenea intervenţii. Aceasta de către SC. Selina S.R.L. în calitate de lider al asocierii din care mai fac parte Doprastav AS şi S.C. Sodi Construcţii S.R.L.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a luat decizia în acest caz. Selina solicitase anularea comunicării rezultatului procedurii, precum şi a tuturor actelor ce au stat la baza emiterii acesteia; obligarea autorităţii contractante la reevaluarea ofertei depuse de asocierea S.C. SELINA S.R.L. – DOPRASTAV AS – S.C. SODI CONSTRUCŢII S.R.L., cu consecinţa declarării acesteia drept admisibilă; obligarea autorităţii contractante la reevaluarea ofertei declarate câştigătoare, depusă de asocierea TIRRENA SCAVI SPA – SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA SPA, cu consecinţa declarării acesteia drept inadmisibilă”.
Contestaţia a fost respinsă şi în consecinţă, decizia luată a fost de respingere ca nefondate a contestaţiilor depuse deasocierea S.C. SELINA S.R.L. – DOPRASTAV AS – S.C. SODI CONSTRUCŢII S.R.L.”. De asemenea, a fost dispusă continuarea procedurii de achiziţie publică.
Este de aşteptat ca cei de la Selina să atace decizia la Curtea de Apel Bucureşti. Aceasta nu va presupune şi întreruperea procedurii cu cei de la Tirena, atribuirea contractului de proiectare şi construcţie poate demara.
Lotul 2 din autostrada Timişoara – Lugoj este în lungime de aproximativ 26 de kilometri şi pentru