Premierul Victor Ponta i-a cerut Ramonei Mănescu, ministrul Transporturilor, la începutul şedinţei de Guvern, să reia chiar de astăzi procesul de privatizare a CFR marfă, după ce luni procedura a eşuat din cauza neîndeplinirii unor condiţii suspensive din contract până la termenul final, stabilit pentru 14 octombrie.
"Doamna ministru, vă rog ca imediat după ce prezentaţi în Guvern nota de fundamentare a unei noi Hotărâri, să demaraţi chiar astăzi procedurile şi să reluăm privatizarea CFR Marfă“, a spus premierul.
Ponta i-a spus ministrului Transporturilor că procesul de privatizare a CFR Marfă trebuie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie "blocat" de către CSAT.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat luni, când era termenul de finalizare al tranzacţiei, condiţionat de îndeplinirea unor condiţii suspensive, printre care avizul din partea Consiliului Concurenţei, conversia creanţelor statului asupra companiei de stat în acţiuni şi obţinerea acordului finanţatoruilor externi şi interni ai CFR Marfă pentru schimbarea acţionariatului. Pentru finalizarea privatizării, în urma începlinirii acestor condiţii, Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei, trebuia să plătească diferenţa de 170,2 milioane de euro, după ce a virat 20 de milioane de euro în contul escrow deschis săptămâna trecută şi alte 10 milioane de euro garanţie la începutul procesului de privatizare.
Oficial, procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat deoarece comisia de privatizare şi Grup Feroviar Român (GFR) nu au ajuns la un rezultat pentru încheierea transferului de acţiuni în proprietate privată, nefiind îndeplinite condiţiile suspensive din hotărârea de Guvern privind transferul de acţiuni.
La ieşirea din Ministerul Transporturilor, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grampet-GFR, a declarat că timp de şase ore