Jumătate din cifra de afaceri a uzinei Ford de la Craiova va proveni în acest an din producţia de motoare. Foto: Bogdan Alecu Producţia de motoare a fabricii Ford de la Craiova accelerează la peste 1.000 de unităţi pe zi, susţinută de exporturile în afara Europei, în timp ce producţia de maşini este afectată de piaţa auto în scădere de pe Bătrânul Continent.
Producţia de motoare a fabricii Ford de la Craiova accelerează la peste 1.000 de unităţi pe zi, susţinută de exporturile în afara Europei, în timp ce producţia de maşini este afectată de piaţa auto în scădere de pe Bătrânul Continent.
Jumătate din cifra de afaceri a uzinei Ford de la Craiova va proveni în acest an din producţia de motoare, cererea la nivel internaţional pentru motoare menţinând în activitate fabrica din România, în timp ce producţia de maşini este „ajustată“ prin opriri ale liniei de asamblare, aceasta fiind dependentă de piaţa europeană, modelul B-Max nefiind comercializat în Asia sau America.
„Producţia zilnică este de puţin peste 1.000 de motoare, în două schimburi. Avem o capacitate instalată de 350.000 de motoare, iar în acest an vom produce aproape 200.000 de motoare, faţă de 27.000 anul trecut“, a declarat Ian Pearson, şeful Secţiei de Producţie Motoare de la Ford Craiova.
În total, cele 200.000 de motoare produse la Craiova vor genera venituri de peste un miliard de euro, luând în calcul o valoare medie de 5.000 de euro pentru fiecare motor, potrivit estimărilor ZF. De asemenea, dacă Ford va atinge o producţie de 70.000 de maşini B-Max, acestea vor genera venituri de circa un miliard de euro, la un preţ mediu de 15.000 de euro pe maşină.
Grupul american a redus producţia de automobile la Craiova cu aproape 7.300 de unităţi în lunile septembrie şi octombrie, în valoare cumulată de aproape 110 milioane de euro, potri