Comisarul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Cristian Nicula îndeamnă persoanele asaltate de banci cu telefoane pentru plata ratelor sa se adreseze Politiei. De asemenea, clienţii băncilor sunt sfătuiţi să îşi renegocieze clauzele contractuale ale creditelor pe care le consideră abuzive, înainte de a se adresa Protecţiei Consumatorilor. Conducerea Comisariatului Cluj a cerut transparenţă totală băncilor care gestionează credite restante, pentru a evita conflictele şi neînţelegerile cu clienţii.
Corespondenta RFI la Cluj, Bianca Pădurean, explică:
Persoanele care sunt hărţuite cu telefoane de către angajaţii băncilor ca să îşi plătească ratele pot eventual să se adreseze Poliţiei, a afirmat şeful Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Cristian Nicula. Declaraţia a fost făcută la Bistriţa, unde în primele 9 luni ale anului din totalul de reclamaţii depuse la Protecţia Consuamtorilor, 14 % au vizat probleme cu băncile sau alte instituţii financiare.
Cecilia Vasilescu, consilierul juridic al Comisariatului, a declarat, la rândul ei, ca instituţia din care face parte a solicitat băncilor transparenţa totală. Ea a declarat că orice consumator se poate duce la bancă să negocieze contractul, iar daca va fi refuzat se poate adresa Protecţiei Consumatorilor. Există, însă, şi unele prevederi legislative care ar putea preveni eventualele neînţelegeri, prevederi despre care ştiu foarte puţini consumatori, explică Cecilia Vasilescu.
Consilierul juridic al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Cecilia Vasilescu, a mai atras atenţia şi asupra faptului că băncile nu pot face nicio modificare contractuală fără acordul scris al celui împrumutat.
Specialiştii în protecţia consumatorior recomandă persoanelor care se simt neîndreptăţile de clauzele contractuale ale băncilor sau sunt agresate cu te