„Reforma justiţiei şi combaterea corupţiei” sunt punctele slabe ale R. Moldova (Adevărul).
Într-un comentariu publicat de „Ziarul Naţional”, Petru Bogatu se referă la revolta populară împotriva migranţilor izbucnită de curând în Moscova. Autorului i se pare că presa internaţională nu a exagerat când a utilizat cuvântul „pogrom” pentru a descrie insurecţia. Tulburările de la Moscova sunt mai mult decât nişte dezordini, crede el. „Coroborate cu tot mai accentuata atmosferă de intoleranţă faţă de străini, cu şovinismul de cea mai joasă speţă a regimului Putin, resentimentele ruşilor faţă de „migranţi” degenerează într-un vandalism xenofob”, crede Bogatu şi concluzionează: „Naţionaliştii extremişti care profită de o tragedie pentru a hărţui minorităţile naţionale sau cetăţenii străini sunt produsul „patriotismului velicorus” cultivat de Kremlin”.
Pentru Victor Ciobanu de la aceiaşi publicaţie, ceea ce s-a întâmplat cu portul Giurgiuleşti, concesionat în 2004 de un guvern comunist, este o temă de interes sporit în contextul actual legat de concesionarea aeroportului. „În 2004, Guvernul comuniștilor a semnat un contract dubios cu grupul de companii din Azerbaidjan – „Azpetrol”, „Azertrans” și „Azpetrol Refinery”. Contractul prevedea concesiunea portului pentru 99 (!) de ani, iar azerii se obligau să investească 250 de milioane de dolari în modernizarea și extinderea terminalului, construcția unei rafinării și a 50 de stații de alimentare. Atunci, construcția rafinăriei era prezentată ca un pas important spre obținerea independenței energetice a țării. Ieri, domnul Voronin a zis că R. Moldova nu are nevoie de rafinării din considerente ecologice”, scrie autorul.
Alte detalii, pe care le el trece în revistă, sunt că mai târziu, concesionarul a avut probleme cu autoritățile din Azerbaidjan și investitor a devenit compania olandeză „Bemol”