Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă din această săptămână procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie "blocat" de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), informează Mediafax. "Vreau să văr rog să aplicaţi legea, să continuaţi discuţiile cu cei de la FMI şi astăzi, după ce prezentaţi Guvernului informarea cu finalizarea procedurii iniţiale, să porniţi, practic de azi, de mâine, procedurile pentru o nouă privatizare, de data aceasta fără a ne mai bloca nici CSAT-ul, nici declaraţii, nici să mai fie speriate băncile sau funcţionarii. Cu selectarea consultantului, cu timp destul, până în vara anului viitor, şi cu un management performant la CFR Marfă, ca trendul actual pozitiv, după ce a fost jefuit CFR Marfă din 2009, 2010, 2011 până în 2012, acum, cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care se desfăşoară fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi unul normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel, cred în continuare că pentru CFR Marfă prezenţa unui investitor privat este o soluţie bună şi de azi, de mâine, puteţi începe noua procedură", i-a spus Ponta ministrului Transporturilor, în şedinţa de guvern. Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut finaliza la termenul limită, luni, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei. Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfă prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii: emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă; finalizarea de către vân