Compania de constructii AdePlast a anuntat miercuri ca oferta publica initiala (IPO) pe care a desfasurat-o pe BVB in perioada 2-15 octombrie s-a incheiat fara succes, subscrierile neajungand la pragul minim de 70% prevazut in prospect.
Oferta a avut loc la scurt timp dupa ce statul roman reusit sa inchida cu succes IPO-ul Nuclearelectrica (SNN), si cu doar cateva saptamani inaintea inceperii ofertei Romgaz, asteptata sa fie cea mai mare din istoria Bursei de a Bucuresti.
In ciuda perioadei bune pe care piata de capital romaneasca o traverseaza, IPO-ul AdePlast a esuat, si odata cu el si sperantele BVB de a-l putea folosi ca exemplu pozitiv in tentativa de a convinge si alti antreprenori romani sa isi aduca in piata companiile.Fondurile de investitii: Pretul a fost destul de mare si cand vezi toata puterea concentrata in mana unei singure persoane te gandesti la riscuri
In cazul in care ar fi fost finalizata cu succes, oferta Adeplast ar fi avut o valoare cuprinsa intre 58 mil lei si 66,9 mil. lei.
Micii investitori au avut alocate 15% din actiunile din oferta, iar diferenta de 85% din titluri a fost pentru investitorii mari (cu subscrieri de minim 500.000 de lei), care au putut plasa ordine la orice pret din intervalul 3,52 lei/titlu - 4,06 lei/actiune.
Bani exista in piata, totusi vorbim doar de 10-15 milioane euro. In niciun caz nu este o problema a pietei de capital
„Pretul trebuia sa fie mai mic, mai ales daca ne uitam la datorii si ne gandim ca efectele investitiei in noua fabrica urmau sa se vada in datele financiare abia peste cativa ani. Este principalul motiv pentru care oferta nu s-a facut. Bani exista in piata, totusi vorbim doar de 10-15 milioane euro in conditiile in care am avut pana acum oferte de actiuni unde subscriserile au depasit cu usurinta 50 mil. euro (n.red. Transgaz si Nuclearelectrica). In niciun caz nu es