Vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint, susţine că taxa pentru transportatori nu este un instrument de a aduna bani la bugetul judeţean, nu este o suprataxă menită să-i aducă pe transportatori la cheltuieli nejustificate. Conform unei hotărârii a Consiliului Judeţean Hunedoara, maşinile cu greutatea maximă pe axă de peste 5,5 tone vor putea circula pe drumuri judeţene hunedorene doar pe baza unei autorizaţii speciale, pentru care vor plăti între 5.000 şi 40.000 de lei pe an.
Tiberiu Balint vrea să se înţeleagă că CJ Hunedoara nu este doar o instituţie de pus biruri. Pur şi simplu, prin instituirea acestor taxe, consiliul judeţean vrea să forţeze transportatorii să respecte un anumit tonaj, cel admis de normele în vigoare. Adică să-şi reorganizeze transportul, astfel încât să nu depăşească cele 5,5 tone pe axă.
Întrebat dacă există o estimare a sumelor încasate şi ce se poate face cu aceşti bani, Tiberiu Balint a răspuns: „Nu am făcut o estimare a banilor pe care i-am putea încasa şi nici ce vom face cu ei, pentru că nu asta urmărim: să strângem bani la buget. Ideal ar fi să strângem 0 lei din această taxă pentru supratonaj. Ideea nu este să facem bani, ci să limităm transportul de mare tonaj, care distruge drumurile. Mulţi dintre ei ajung să folosească mai degrabă drumurile judeţene, uneori mai bune, decât pe cele naţionale, pentru a-şi transporta marfa, şi, în timp, drumurile noastre se degradează. Sunt 480.000 de cetăţeni care plătesc taxe pentru drumuri şi 50 de transportatori care transportă oricum, indiferent de greutate”.
Pe de altă parte, banii strânşi din taxe de autorizare pentru astfel de maşini vor fi folosiţi pentru întreţinerea şi repararea drumurilor.
Transportatorii prezenţi la dezbaterea ce a avut loc marţi au reclamat faptul că, în unele cazuri, abia scot pe un camion spre 50.000 de lei pe an, iar plata un