Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât, marţi, oprirea de la difuzare a 11 spoturi TV de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană. CNA consideră că acestea încalcă legislaţia audiovizualului, iar acestea trebuie “să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei”. De cealaltă parte, reprezentanţii Sindicatului “Viitorul Mineritului” din Roşia Montană consideră că această decizie este “un precedent periculos la adresa libertății de exprimare în România” şi se întreabă “Unde s-a mai văzut ca oamenii să nu poată cere locuri de muncă?”.
Subiectul Roşia Montană a fost analizat în şedinţa de marţi a CNA în absenţa membrilor Narcisa Iorga, Florin Gabrea şi Valentin Jucan. La dezbaterea pe această temă au participat Laura Georgescu, preşedintele CNA, Viorel Vasile Buda, vicepreşedintele CNA, şi membrii Consiliului Lorand Turos, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea.
Prezent la şedinţa CNA de marţi, avocatul companiei Roşia Montană Gold Corporation, Sergiu Creţu, a solicitat Consiliului amânarea luării unei decizii pe subiectul Roşia Montană. CNA a decis, însă, să continue discutarea subiectului, având în vedere că la Consiliu au fost primite peste 2.000 de reclamaţii privind modul în care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană şi al protestelor celor care se opun acestui proiect.
La propunerea Laurei Georgescu, preşedintele CNA, Consiliul a hotărât să aplice o decizie de intrare în legalitate în privinţa celor 11 spoturi, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate în forma actuală.
“Propun o decizie de intrare în legalitate şi oprirea campaniei. Nimic nu îi împiedică (pe susţinătorii proiectului de exploatare de la Roşia Montană, n.r.) să vină cu spoturi modificate car