Pentru că peste o săptămână începe Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara, pentru că am tot auzit că în România nu prea există piață de carte sau că dacă există atunci e în cădere liberă și pentru că îmi plac oamenii care se hotărăsc într-o zi să-și ia la revedere de la șefi și să devină proprii lor stăpâni am vorbit puțin cu Oana Boca Stănescu (fondator, managing director al Headsome Communication și vicepreședinte FILB) despre toate acestea mai jos. Citiți și…dați mai departe Anul acesta Headsome Communication va organiza la Timișoara a doua ediție a Festivalul Internaţional de Literatură cu 12 invitați numai unul și unul, de ce acolo, de ce literatură? Are legătură cu faptul că timișorenii doresc ca orașul lor să devină capiatală culturală europeană? Festivalul nostru are legătură cu Sacher-Masoch, Danilo Kiš, Bohumil Hrabal, Karl Kraus, MartinBuber, Hermann Broch, Dubravka Ugresić, Adriana Babeți, Cornel Ungureanu, Mircea Mihăieș… Nu vrea să dea lecții de management cultural Europei, nu se bate pentru poziții fruntașe în topuri și nu vrea să scoată din pălărie, toamna, o altă realitate culturală, fundamental diferită de cea care ar putea urma firesc unei veri în care s-au închis 3 librării timișorene. E un proiect aflat la început, care își propune să crească natural, fără autobuze cu elevi aduși forțat la întîlnirile literare. Iar abia cînd ne vom fi așezat, poate după primele 3 ediții, să încercăm să devenim unul dintre argumentele care vor conta în dosarul de candidatură al Timișoarei la statutul de capitală culturală europenă, în 2021. În aceeași perioadă are loc la Iași un alt festival de literatură, nu vă încurcă? Sau …nu-i încurcați voi pe ei? Vorbim despre două proiecte de proporții & cu strategii de dezvoltare diferite, care, întîmplător, au loc în aceeași perioadă: un festival klein, aber feine, destinat unui public intelectu