Victor Ponta vrea să treacă uşor peste eşecul privatizării CFR Marfă. Premierul i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă imediat pregătirea viitoarei proceduri de privatizarea, care ar urma să aibă loc în vara anului viitor.
Până atunci, CFR Marfă ar urma să aibă un management performant.
"Vreau să văr rog să aplicaţi legea, să continuaţi discuţiile cu cei de la FMI şi astăzi, după ce prezentaţi Guvernului informarea cu finalizarea procedurii iniţiale, să porniţi, practic de azi, de mâine, procedurile pentru o nouă privatizare, de data aceasta fără a ne mai bloca nici CSAT-ul, nici declaraţii, nici să mai fie speriate băncile sau funcţionarii. Cu selectarea consultantului, cu timp destul, până în vara anului viitor, şi cu un management performant la CFR Marfă, ca trendul actual pozitiv, după ce a fost jefuit CFR Marfă din 2009, 2010, 2011 până în 2012, acum, cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care se desfăşoară fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi unul normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel, cred în continuare că pentru CFR Marfă prezenţa unui investitor privat este o soluţie bună şi de azi, de mâine, puteţi începe noua procedură", i-a spus Ponta ministrului Transporturilor, în şedinţa de guvern de miercuri.
Declaraţia premierului a fost prezentată miercuri, la emisiunea 100 de minute, de la Antena 3.
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut finaliza la termenul-limită, luni, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Consiliul Concurenţei nu a putut da avizul până luni, instituţia cerând date suplimentare privind tranzacţia.
În luna