Promenada este primul mall construit exclusiv în timpul crizei financiare şi una dintre cele mai de succes construcţii din această perioadă, însă, cu toate acestea, contextul economic delicat şi-a pus amprenta şi asupra celui mai nou centru comercial din Bucureşti. Investitorii au sacrificat cinematograful din planul mallului, dar sunt convinşi de succesul proiectului.
Floreasca City a fost un brand gândit de compania austriacă Raiffeisen evolution, brand ce urma să încorporeze trei proiecte diferite: turnul de birouri Sky Tower, cea mai înaltă construcţie din Bucureşti, clădirea Floreasca City Center Office şi Promenada Mall. Demersurile pentru realizarea proiectului au fost începute de Raiffeisen evolution încă din 2005, când compania a achiziţionat terenul de 4 hectare, situat la intersecţia celor trei artere rutiere importante: Barbu Văcărescu, Calea Floreasca şi Şoseaua Pipera.
O reevaluare a strategiei de business din cauza crizei
Cu toate acestea, în 2008, odată cu izbucnirea crizei financiare, noul context economic mondial a impus o reevaluare a strategiilor de afaceri pentru toţi jucătorii din piaţă, inclusiv pentru investitorul austriac. Raiffeisen evolution a decis, atunci, să se concentreze pe componenta de birouri a complexului Floreasca City.
Construcţia Sky Tower a început în 2008, fiind apoi reluată la începutul anului 2011 şi finalizată în 2012. În 2010, biroul românesc de arhitectură B23T, propunea dezvoltarea centrului comercial bazat pe un concept revoluţionar, după ce câştigase concursul internaţional organizat de Raiffeisen evolution.
Anul 2011 a fost anul-cheie pentru Promenada. În decursul lui, proiectele Sky Tower şi Floreasca City au fost vândute cu succes, iar proiectul centrului comercial Promenada a fost reautorizat. Astfel, în decembrie 2011, s-a obţinut finanţarea pentru mall şi a fost semnat contractul de