Principalul motiv care-i descurajează pe producători ţine de costurile foarte mari pe care le presupune adaptarea tehnologiei pentru noile norme Euro 6 şi Euro 7, soluţiile tehnologice pentru motoarele diesel fiind mai scumpe decât cele pentru motoarele pe benzină, scrie Pro Motor.
În primul rând, filtrele de particule pentru motoarele diesel sunt mai complexe şi mai scumpe, lucru valabil şi pentru noile tipuri de catalizatoare cu reducere selectivă (SCR), care necesită o filtrare mai fină şi folosirea de substanţe scumpe pentru neutralizarea în principal a emisiilor de tipul NOx.
Prin urmare, vorbim de costuri estimative de minimum 1.000-2.000 de euro pe maşină, mai ales dacă ne gândim că aceste noi tipuri de catalizatoare vor fi standard pe modelele din categoriile superioare (de la clasa compactă în sus). La care se mai adaugă costurile ulterioare mai ridicate de întreţinere, dar şi afectarea performanţelor motoarelor. Citiţi mai mult pe www.promotor.ro
Principalul motiv care-i descurajează pe producători ţine de costurile foarte mari pe care le presupune adaptarea tehnologiei pentru noile norme Euro 6 şi Euro 7, soluţiile tehnologice pentru motoarele diesel fiind mai scumpe decât cele pentru motoarele pe benzină, scrie Pro Motor.
În primul rând, filtrele de particule pentru motoarele diesel sunt mai complexe şi mai scumpe, lucru valabil şi pentru noile tipuri de catalizatoare cu reducere selectivă (SCR), care necesită o filtrare mai fină şi folosirea de substanţe scumpe pentru neutralizarea în principal a emisiilor de tipul NOx.
Prin urmare, vorbim de costuri estimative de minimum 1.000-2.000 de euro pe maşină, mai ales dacă ne gândim că aceste noi tipuri de catalizatoare vor fi standard pe modelele din categoriile superioare (de la clasa compactă în sus). La care se mai adaugă costurile ulterioare mai ridicate de întreţinere,