Directorul Teatrului Naţional "Radu Stanca" din Sibiu, Constantin Chiriac, susţine că "Clujul se află într-o situaţie privilegiată" în privinţa candidaturii la titlul de Capitală Culturală Europeană, însă îi lipseşte un concept.
Directorul Festivalului de Teatru de la Sibiu, unul din cele mai importante festivaluri de artele spectacolului din Europa, consideră că România ar trebui să urmeze modelul Poloniei în privinţa desemnării la nivelul fiecărei regiuni a câte unui oraş care să o reprezinte în cursa pentru Capitala Culturală Europeană.
Membru în juriul Comisiei Europene în competiţiile pentru CCE, Chiriac a oferit exemplul Poloniei, împărţită în 16 voievodate - regiuni, unde fiecare regiune a avut desemnată câte un oraş reprezentativ în cursa pentru Capitală Culturală Europeană (CCE). Pregătzirea proiecteleor au adus, conform lui, nu doar o îmbunătăţire a vieţii culturale din oraşele candidate şi din regiuni, ci şi a socialului, a turismului şi a infrastructurii.
El a explicat că şi în România fiecare regiune ar putea avea câte un oraş candidat, însă a negat că ar fi un promotor al candidaturii Alba-Iuliei, menţionând că a răspuns doar "de ce nu?" la o întrebare cu privire la o posibilă candidatură a oraşului.
"Acolo este nevoie însă de investiţii masive, nu există o sală de spectacol, ca să construieşti pe ideea
Directorul Teatrului Naţional "Radu Stanca" din Sibiu este de părere că Clujul "se află într-o situaţie privilegiată" însă îi lipseşte totuşi ceva.
"Clujul se află într-o situaţie privilegiată, are instituţii, viaţă culturală, cu oameni de top, dar nu are un concept", a punctat Chiriac. El a admis însă că nici unul din oraşele din România candidate la titlul de CCE nu are încă un concept.
Chiriac a subliniat că dialogul şi dezvoltar