Marcel Bărbuţ, proprietarul şi directorul executiv al producătorului de materiale de construcţii AdePlast, a declarat că bursa nu este încă pregătită pentru a fi o alternativă de finanţare pentru companiile private din România, drept reacţie la eşecul ofertei de vânzare de acţiuni derulată de companie.
"Fără bursă, AdePlast îşi păstrează targetul de creştere anual, la nouă luni raportând un plus de 40 de procente a cifrei de afaceri. Noi am fost pregătiţi pentru bursă, însă bursa se pare că nu a fost pregătită pentru AdePlast. Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care bursa să fie o alternativa viabilă pentru finanţarea companiilor private din România".
Oferta inţială de vânzare de acţiuni (IPO) derulată de producătorul de materiale de construcţii AdePlast pentru listarea la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a eşuat, din cauză că investitorii au subscris mai puţin de 70% din acţiunile scoase la vânzare de companie, nivelul minim de închidere cu succes a operaţiunii.
Oferta s-a derulată în perioada 2 - 15 octombrie şi viza atragerea unei sume de 13-15 milioane de euro de la investitorii de pe bursă. Oferta a fost structurată pe două tranşe: 15% din acţiuni au fost destinate investitorilor mici de retail şi restul de 85% a fost adresat investitorilor instituţionali. Tranşa mică (ordine de sub 500.000 de lei) a fost suprasubscrisă cu 4%, micii investitori cumpărând aproape 2,58 milioane de acţiuni, faţă de 2,47 milioane de titluri disponibile pe tranşa lor. În total au fost plasate 393 de ordine, în valoare cumulată de aproape 10,5 milioane lei (2,3 milioane euro). Micii investitori au subscris la preţul maxim din ofertă, de 4,06 lei/acţiune, iar pentru ordinele plasate în primele patru zile ale ofertei urmau să beneficieze de un discount de 3% din preţul stabilit la finalul ofertei în funcţie de subscrierile de pe tranşa investitorilor