E criză mare în România, dom’le. Ori nu au bani, ori altceva nu le ajunge cântăreţelor de peste Prut. Altfel cum se poate explica puzderia de vedete care vin la Chişinău... în chiloţi. Cum, mamă, chiar nu au o bucată de stofă să-şi învelească fundul, mai ales în prag de iarnă?
Hai că Andreea Bănică în slip şi îmbrăcămintea extravagantă a Loredanei Groza nu mai şochează pe nimeni, dar şi alte doamne ale muzicii româneşti au adoptat aceeaşi garderobă sumară. Treaba lor cu chiloţii lor, dar parcă nu arată bine Sărbătoarea Limbii Române (31 august) cu lenjeria Elenei Ionescu de la Mandinga la vedere. Şi ca să vă fie tabloul clar, aflaţi că unele partituri erau cântate împreună cu orchestra „Lăutarii“ a maestrului Nicolae Botgros.
Ultima cântăreaţă care a concertat în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău a fost cireaşa de pe tort. Astfel, am văzut-o pe 14 octombrie, de Ziua Oraşului, pe Andra, în chiloţi, cântând „Lucru mare-i omenia“. Andra lui Măruţă e femeie simpatică şi arată bine, totuşi muzica populară cântată cu orchestră (a fraţilor Advahov) parcă nu e compatibilă cu cracii dezgoliţi.
Nu ştiu cum ies în faţa publicului din ţară aceste vedete, poate că folosesc aceeaşi costumaţie. Dar ori nu ştiu, ori nu vor să înţeleagă că peste Prut oamenii sunt mai conservatori de felul lor. În plus, basarabenii au o relaţie mai specială cu România, multă vreme tot ce venea de dincolo era privit cu sfinţenie. Între timp, lucrurile s-au schimat. Vor ori nu vor, aceste persoane reprezintă România oriunde ar merge. Vă imaginaţi cu ce asociază moldovenii acum, după atâtea turnee, România.
Andra lui Măruţă e femeie simpatică şi arată bine, totuşi muzica populară cântată cu orchestră parcă nu e compatibilă cu cracii dezgoliţi.
Nu sunt pudică, fiecare îşi poartă chiloţii aşa cum îl duce capul. Îmi pare rău, însă, că România a ajuns să însemne doar un