Toţi consumatorii care au căzut pradă unor înşelăciuni pot cere consultanţă, apelând la Linia Verde a Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
Când Rusia se plânge de calitatea vinurilor moldoveneşti, plîngerea ajunge direct pe biroul ministrului agriculturii. Ce se întâmplă însă cu plângerile moldovenilor care vor să reclame calitatea unor produse alimentare, industriale sau a unor servicii? Se pot adresa Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, care este o structura de stat, sau organizaţiilor obşteşti de profil. Care acţionează în baza unei legi pentru protecţia consumatorului. Tamara Grejdeanu relatează despre mecanismul de control şi protecţie:
Numită şi avocat al consumatorului, Agenţia care supraveghează protecţia cumpărătorului de servicii şi produse este unica instituţie ministerială care oferă servicii gratuite şi poate amenda agenţii economici. Deseori, pentru a depista anumite încălcări agenţia colaborează cu organizaţiile neguvernamentale. Una din acestea este Centrului pentru protecţia consumatorilor, directorul organizaţiei Denis Staruş, spune că, frecvent, cetăţenii care au mizat pe bunul simţ al agenţilor economici şi au fost amăgiţi, nu-şi pot recupera banii, întrucât nu respectă procedura necesară de depunere a plângerii:
„Primul punct la care trebuie să te adresezi este însuşi magazinul care ţi-a vândut produsul necalitativ sau neconform. Magazinul răspunde în primul rând. Ulterior, dacă nu soluţionează de bună voie sau pe cale amiabilă agentul economic, atunci putem să ne adresăm la organul care va interveni. Dar aşa, neavând un răspuns, un rezultat clar, se încalcă termenii, depun plângere la organ, pe urmă organul vine şi nu mai depistează peste o săptămână de zile produsul în cauză.”
Piotr Guţul, preşedintele unei alte organizaţii obşteşti pentru protecţia consumatorului este de părere că mecan