* Marcel Bărbuţ: "Bursa nu a fost pregătită pentru AdePlast"
Oferta publică de vânzare de acţiuni AdePlast, derulată în perioada 02 - 15 actombrie, a eşuat nefiind înregistrat volumul maxim de subscrieri în vederea încheierii "cu succes" a acesteia, potrivit unui comunicat al sindicatului de intermediere remis Bursei de Valori Bucureşti.
"Sumele subscrise de investitori în cadrul oferte vor fi returnate conform prevederilor prospectului de ofertă publică", se mai arată în comunicat.
Marcel Barbut CEO AdePlast, a declarat cu privire la eşec: "Noi am fost pregatiti pentru Bursa, insa Bursa se pare ca nu a fost pregatita pentru AdePlast. Din pacate, cred ca nu suntem inca in stadiul in care Bursa sa fie o alternativa viabila pentru finantarea companiilor private din Romania.
Totusi, trebuie subliniat ca oferta de retail s-a subscris peste 100%. Asta inseamna ca romanii au fost interesati de Adeplast si au un apetit investional in acest sector. Oamenii au avut incredere in noi. Dar pentru ca un asemenea demers sa fie valid, este nevoie de mai mult decat atat.
Odata cu acest demers, cu IPO-ul nostru, primul dupa 5 ani de seceta, am vazut interes din partea publicului pentru activitatea de pe bursa. Ar fi util intregii piete de capital ca decidentii din acest domeniu sa faciliteze accesul catre activitatea bursiera pentru un public mult mai larg. Ma refer la companii, pe de o parte, si la retail, pe de alta.
Cu sau fara listare AdePlast priveste cu mare interes in viitor. Avem planuri pe termen scurt, mediu si lung. Pe termen scurt, pentru restul anului, ne intereseaza consolidarea pozitiei de lider de piata. Mizam pe o crestere consistenta business-ului AdePlast la final de an, la noua luni inregistrand un plus al cifrei de afaceri de 40 de procente. Evident, cresterea prognozata la finalul anuluiu sa va realiza in conditii de profit s